Afgelopen jaar waren er veel problemen met de postbezorging. Na klachten hierover werd een reorganisatie stopgezet. In februari maakt het bedrijf bekend hoe het daarmee verder gaat, zei een woordvoerder maandag.

PostNL geeft dan ook duidelijkheid over de nieuwe doelen van de reorganisatie, gaf bestuursvoorzitter Herna Verhagen in een toelichting aan. Ze wilde niet ingaan op de vraag of de onverwacht sterke krimp van de postmarkt in de afgelopen maanden het bedrijf dwingt om nog dieper in de organisatie in te grijpen.

Fysieke post

PostNL kreeg afgelopen kwartaal ruim 10 procent minder post te verwerken dan een jaar eerder. Dit kwam volgens Verhagen vooral omdat fysieke post wordt vervangen door e-mail. De problemen rond de bezorging hebben PostNL volgens haar geen klanten gekost.

PostNL verwacht dat de Nederlandse postmarkt dit jaar met 8 tot 10 procent krimpt. Eerder werd uitgegaan van een achteruitgang met 6,5 tot 8,5 procent.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl